Innovatie en R&D begint met EndNote X7

Met EndNote samenwerken nu ook in groepsverband

HAARLEM, 12 December 2014 -- De Scholarly & Scientific Research divisie van Thomson Reuters heeft een belangrijke update uitgebracht van het programma EndNote® Hybrid, de bibliografische software die door miljoenen onderzoekers, bibliothecarissen en studenten over de hele wereld wordt gebruikt.

EndNote X7.2 (http://researchsoftware.com/nl/nieuws/endnote-x72-nu-beschikbaar) biedt researchers de mogelijkheid om in groepen tot 15 onderzoekers samen te werken en opgebouwde know-how te raadplegen en bibliotheken inclusief aangehechte en geïndexeerde full-text (pdf) documenten te delen, waarbij alle groepsleden tegelijkertijd records kunnen aanpassen, referenties kunnen raadplegen en voorzien van aanvullende informatie en commentaren. Met een gratis account voor EndNote Online, geleverd bij een EndNote Desktop licentie, beschikken de gebruikers nu over ongelimiteerde opslag van bijlagen zoals PDF’s en annotaties in de cloud. Deze gratis update is alleen beschikbaar voor diegenen die al een EndNote X7 licentie bezitten.

EndNote X7.2, inclusief EndNote Online, is software om snel en effectief een knowledge base op te bouwen en onderzoek te kunnen doen om uiteindelijk eenvoudig de resultaten van het onderzoek te kunnen terugvinden, delen en publiceren dankzij de unieke en gepatenteerde Cite While You Write™ technologie. Met Cite While You Write kan men eenvoudig referenties invoegen in tekstdocumenten zoals scripties, rapporten en (wetenschappelijke) publicaties. Daarbij wordt er automatisch een bibliografische lijst gemaakt en bijgewerkt in een document, een artikel of een rapport.

"Dit is fantastisch nieuws en het betreft hier een zeer gewenste functionaliteit", zegt Suat Tuzgöl, de directeur van DISC b.v. Het sharen vindt volledig via het web plaatst en is eenvoudig te bewerkstelligen door een e-mailadres van een collega R&D medewerker in een formulier op te geven. De voor sharing uitgenodigde collega-onderzoeker kan een uitnodiging accepteren en vervolgens de gesharede database openen en heeft dan dezelfde onderzoeks- en literatuurgegevens in handen als de verstuurder van de uitnodiging.

Een volledig overzicht van de functionaliteiten van EndNote X7.2 voor Windows vindt u op www.researchsoftware.com.

Over Researchsoftware:
Researchsoftware is exclusief distributeur voor de Benelux en Turkije van wetenschappelijke software van o.a. Thomson Reuters en Design Science en is onderdeel van DISC bv. Naast distributie en verkoop houdt Researchsoftware zich bezig met het verzorgen van Trainingen en het ondersteunen van eindgebruikers. De samenstelling van het klantenbestand is zeer divers en bestaat uit Farmaceutische bedrijven, Academisch Medische Ziekenhuizen, Hogescholen, Universiteiten, Biotechnologische bedrijven, Onderzoeksinstellingen, Bibliotheken, Ministeries, Musea, kortom overal waar onderzoek van cruciaal belang is. Een overzicht van enkele van onze klanten is te vinden op http://researchsoftware.com/nl/clients .

Bijlage/Plaatjes:

Notitie voor editors

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:

Researchsoftware.com
Johan Scheffel Johan.Scheffel [at] researchsoftware.com